Thursday, January 15, 2015

Bantuan Persekolahan RM100


Sekolah mereka bantuan persekolahan ni dapat pada 13 Januari 2015
jadi 2 orang dapat la RM200
baru nak update..
ok mak temah mcm biasa..takde la sepantas kilat..
tapi taip masih lagi pantas ni (ewaahhh...kalo tak pantas jangan jadi PA okehhh)

mereka dah request untuk simpan RM100 ni untuk gi LEGOLAND 
ok la...mama setuju janji bukan dari poket mama
ahahahhaaha
mmg mama n papa didik mereka kalo nak sesuatu simpan duit / kumpul
xleh nak request sesuatu sesuka hati
lainla keperluan wajib..tak perlu request mama n papa akan sediakan...

alhamdulillah
mereka positif tentang ni
harap berterusan...
mama juga ajar..
sehari kalo nak sesuatu dari kedai...satu sahaja..
tidak boleh lebih lebih...

ingat orang2 yang susah di sekitar...di negara-negara lain..nak makan pun susah
kalo keperluan wajib seperti ayat di atas...xpe beli....
kalo bukan benda yg wajib dan keperluan.... NO NO NO..only one per day


7 comments:

mummy_ayu said...

dah dpt dah? cepat ye..
Ian & Iris baru hari ni..Daddy dia gie amik

Nad MamaZN said...

zakwan plak esok baru dpt duit ni.. bagus anak2 mengumpul duit dr kecik :)

eima said...

alhamdulillah .... kami hr ni ....

lieyalatif said...

wahh masyukkkkkkkkkkkkk...leh belanje aunty lieya makan kehepsi ni ekekeekekek...

sekolah budak2 ni next week kot edaranyer..

Kniedaz said...

ahahaha...nak p legoland ya? sama la kita..diorang pun nak p legoland n memang suruh simpan duit sendiri...hehehe

LYAfrina said...

asya pon dh dpt jugak hari selasa lepas..simpan dlm bank aje.. utk msa depan.. lya x pernah tahu pon kewujudan bantuan ni... terkejut jgk dpt surat aritu.. hehe

Zura Tahir said...

Rm100 sapa nk bg free kan...