Friday, December 11, 2009

senggal jugak budak ni

aku ni geram.com.net....
bukan la sbb aku tak ikhlas....tapi dah meluat aku...gini citenye...

smlm, adik aku yg pompuan tu sms...

wani : akak, aku terserempak dgn adik dan awek dia kat wayang....
aku : wut? geletik sungguh la..kata tak cukup belanja...sedap2 dia tgk wayang...nti aku tepon dia
wani : jgn la ckp aku bgtau plak...aritu dia kata dah putus dgn gf dia...
aku : lantak dia la dah putus ke tak dgn awek dia..yg geram tu kata tak ckup duit belanja, aku hulur2 la skit..pg wayang..JOLI...mana ada cukup duit...

apa pendapatan korang? patut aku nak ikhlas dan bantu adik aku lagi ke?

geram aku, aritu dia kata kat aku 'ye ar kak, aku berjimat la ni, nak study, nak kawin,' (ceh nak kawin, tak cukup duit...getik tul, suh belajo dia jawab 'nanti nanti nanti'

kalo depan aku mau aku kaunseling satu hari satu malam...dan oleh kerana adik sendiri, aku ketuk2 @ sengkeh2 je....tapi dia tu dah besar....kang dia tendang aku, naye gak...

adik aku tu muda lagi, lepasan spm la kiranya..aritu dpt belajo takboh g, tak sesuai, dan keje la bodoh2 dulu setakat ni, kira bagus la tu..rajin..tapi sejak ada awek ni...tak ckp duit aje...mula la sms aku..mintak duit skit..aku tak kisah pun, kalo tuk makan, tuk minyak ke.....ini hangin je...tuk tgk wayang...kalo aku tepon dia sure dia kata dia guna duit sendiri, duit aku tak guna tuk enjoy2...ye ar duit sendiri habis, duit aku baru ko guna tuk makan....bangal tul la dia tu...tak reti nak berjimat...dah ar dik...meluat dah aku dgn alasan awk tu...

nota penjuru : gambo adik takde...malas tjk..sbb hensem sgt...uwekkkkkk

nota rujukan :

BANGAL = bangang + sengal
MANTOPS = mantap + meletops

8 comments:

..nOj.. said...

ok seblum tu... bangal tu gapo?

yela duit ko tu mmg guna tuk dia makan... duit dia sendiri tuk poye2... ko kan kakak... korban la sket... hukhuk

*Miss Geli^ said...

ceh,
untuk adik pun berkira...ko tu akak, kira TANGGUNGJAWAB ko la bantu adik. Tapi sebelum bagi duit tu, ko bebel la dulu kat dia, ko tipu-tipu, ckp, "akak ni sampai kurus kering nak t olong awok, awok pikir la sendiri, jgn la pakai duit akok nak enjoi ke hape"...lagi bagus kalu selitkan air mata ...aku pun paham, diksu aku tu pun, duit macam air gak..

Untuk adik adik, kaum kerabat, bagi la...kena IKHLAS..sebab itu kira tanggungjawab...

TAPI, kalu bukan tanggungjawab, tak payah la kasi kalu dirasakan perlu...

gdah, bak duit rm50..aku nak beli prepaid la..sian aku nak tpn sedara mara..nanti nak beranak nak bgtau orang camne??duit takde ni..takde rasa belas kesihan ke?masuk maybank eh?

~aSHa~ said...

banggal = bangang + senggal
mantops = mantap + meletops

~aSHa~ said...

kena korban ke kalo sampai aku sendiri tak tgk wayang bertahun2 dah?

ye ye tanggungjwab...hingga aku sendiri tak jejak ke panggung wayang sbb berjimat cermat...ikat perut kasi ramping, tapi tersalah ikat, buncit gak....

@juera said...

nsht la adik tu dlu..klu dia x dgr x yah kasik la..
cm sy kn..kakak sy still blaja lg..dlu sllu mtk duit x ckp nk blnje..
kesian kt dia bg jgk la..ala adik bradik nk kire ape kn..
tp kn, dia kte x ckup duit..tp bleh plak shopping sakan tu..
trus sy perli direct jer la kt kakak sy tu..skrg ni x brani nk mtk duit ngn sy da..
pinjam ngn abg dia plak..abg dia dh kje kn..huk3

@juera said...
This comment has been removed by the author.
iz-AnN عبداللطيف said...

WIEI...adik ko yang mana satu ni...yang bongsu sekali ker???si amirul tu???

~aSHa~ said...

amirul la..pandai sgt bercinta...tapi aku plak yg kena..huhhhh ...bkn tak ikhlas..tapi tak reti nak berjimat...camne nak tlg lagi..

sharing daripada team

Perancangan Allah ITU INDAH. Hajat Untuk bertandang  Ke Felda Jelai 3 Allah Rezeki Dengan mudahnya. Kak Cik Jadi Ke nak datang sini.....

Labels