Friday, February 19, 2010

Kerja Kosong

sy memerlukan pembantu rumah tempatan. ciri-cirinya :

1) berusia 40 tahun ke atas
2) ibu tunggal @ andartu
3) org susah
4) rajin dan pengemas
5) sihat tubuh badan

sy serius nak cari pembantu tempatan ni...tapi bukanlah muda..uhuhuhu....tapi bukan la terlalu warga emas, nanti susah nak bantu sy....

kami mula2 bercadang nak cari org tempatan yg mmg susah dan mendapat bantuan dari Jabatan Masyarakat..kami ada bertanya2 gak...tapi kebanyakan mereka ramai anak,...so susah la nak tglkan anak2...kalo mereka ada anak dlm sorang ke 2 org..boleh duduk sekali...sy tak kisah..maybe sy bleh bantu skit2 dari segi pembelajaran...

niat kami ingin membantu dan dibantu...skrg ni kalo husband outstation agak sukar sy nak ke kelas piano...sy terpaksa meminta bantuan pengasuh anak sy...

sy juga tak sempat nak sidai kain time pagi2...walau ada dobi sendiri, sy tak sepenuhnya anta ke dobi,.....oit tuan dobi pun bayar sendiri tau...ehehehe....xkan percuma kan...bih tu sape nak bayo bil air dan api?

insyaAllah sy tidak akan memberi keje yg membebankan...minta tlg sy je...dan sy tlg dia..

kadang2 sy pelawa akak cleaner yg mmg nak cari duit dgn membersih rumah2 orang...so kadang2 sy rasa itu membantu dia...sy bantu dia, dia bantu sy....

tapi sy mmg ada 'dana' sendiri tuk golongan ni...so bukan la niat sy nak mendera akak cleaner yg susah tu....tapi dia mmg nak cari duit tuk anak2 dia 11 org...dia ibu tunggal, sian sgt kat dia...

panjangnye penerangan saya.....

mohon ye sesiapa yang ada kenal sesiapa yg nak kerja sebagai pembantu rumah dan ciri2 spt di atas....harap dia dari kawasan pantai timur, mudah sy nak amik dan hantar balik kalo dia nak balik kg...

28 comments:

kakchik said...

salam asha.

semoga berjaya mendapat pembantunya.
agak susah sebenarnya nak dapat pembantu tempatan. adik kakchik pun dah berapa lama mencari, kena tipu kat ejen sekali, sekarang ni terpaksa tumpangkan anak-anaknya di rumah ummi w/pun ummi tak sihat.

*Miss Geli^ said...

aku je la gdah eh..aku bawak la anak-anak ngan laki aku duk ngan ko?bole?

aku bole jaga anak ko sekali..aku masak untuk ko, pehtu aku makan sekali..jimat skit duit aku..amcam?

Echa said...

wei nora.. dia dah tegaskan ciri ciri kat atas tu.. hehehe... agaknya dia lupa nak masukkan 'TIDAK SEKSI'.. hahaahhaha.. gile ko.. mau jidah reject awal ni...

Farazila said...

wow...
murah rezeki akak....semua nye ade pembantu yg menolong uruskan keluarga akk....

pembantu warga tempatan ni payah sikit la...diorang susah nk bekerja n tinggal sekali dgn kita....

akk try la tnye2 org kg akk

iz-AnN عبداللطيف said...

hehehe...siap ada ciri2 tu...ni kes takut si mazri jatuh chenta berkali2...hahaha...

Anonymous said...

Asha - wah, nak pakai pembantu sekarang.. mudah²an ko jumpa org yg ko cari tu ye. aku yg takdo anak ni pun dah tak menang tangan nak wat keje rumah, apatah lagi ko yg dah beranak 2 tu. dengan bisnes lagi.. dgn studi piano lagi.. weh, seronok la tengok kat dah ada peningkatan hidup.. harap pasni turn aku lak. doa²kan ye.. hehehe.. :)

-Mrs. Hakim-

Anonymous said...

Asha - wah, nak pakai pembantu sekarang.. mudah²an ko jumpa org yg ko cari tu ye. aku yg takdo anak ni pun dah tak menang tangan nak wat keje rumah, apatah lagi ko yg dah beranak 2 tu. dengan bisnes lagi.. dgn studi piano lagi.. weh, seronok la tengok ko dah ada peningkatan hidup.. harap pasni turn aku lak. doa²kan ye.. hehehe.. :)

-Mrs. Hakim-

~aSHa~ said...

kakchik --> salam kakchik..tula susah nak cari tempatan....tapi aritu org kata jabatan kebajikan masyarakat leh tlg skit2...takde lagi berita...

~aSHa~ said...

miss geli --> tgk perkataan miss pun aku dah reject..alalalallala tapi kalo miss tu andartu diterima....siap laki tu...itu sah sah kena reject okeh...

~aSHa~ said...

echa --> ye ar lupa nak ckp tak seksi dan mesti kurang skit cantik dari aku...erk? bleh ke gitu? dan jgn badan cantik2...bikin jeles je aku ni...nanti aku plak mintak petua kat dia

~aSHa~ said...

farazila --> thanx ye kak..mudahan yg dekat..leh ar sy amik dan anta kalo dia nak balik kg urgent...

~aSHa~ said...

izan --> ha ciri2 tu difikir bersama dengan en. mazri dah...baru publish...dia pun takut terjatuh berchenta gak...gf kecik dia pun tak terlayan..nak tambah gf....ada hati?!!!! ahahaha siap tanda seru okeh...

~aSHa~ said...

mrs hakim --> dah ada anak lagi la tak menang tangan..kalah je memanjang aku ni...dah la 2 minggu baru ni rasa letih sgt2...sbb ada NETBALL plak tu.walau aku bukan pemain harapan...tapi bantuan je..letih gak....

~aSHa~ said...

eh lupa tu mrs hakim --> aku doakan ko semoga murah rezeki anak dan harta....AMINNN..semoga Allah perkenankan Amin di hari JUMAAT yg penuh keberkatan...

{ e'mie } said...

wah...takder tanda seru yer...dah makin maju akak kita sorang nih...aku doakan semoga lagi bertambah rezeki ko..doa ibu mengandung ni biasanya termakbul..betul tak?..hehehe...aku pun doakan untuk aku jugak...semoga dapat mencari pembantu rumah untuk bantu ayah aku jaga anak2 aku nanti...

~aSHa~ said...

emie -->ko preknen lagi ke?

Kniedaz said...

susah nak cari org tempatan...
kena rajin bertanya nih...mmm

zaradgreat said...

wah
suka part mahu membantu dan dibantu
sangat terharu

~aSHa~ said...

kniedaz --> kalo ada dgr2 nti bgtau la ye...

zaradgreat --> oooh ye ke...tq...takut gak kang org kata mendera warga emas..

@juera said...

amik adik je la kak..adik ni rjin mngemas umah..ske jmur kain..tbuh bdn mmg sihat walafiat..hehe tp nk ibu tunggal umo 40 ekk..ala i muda lg la plak..ceh!!ehehehehe

ardinihumaira said...

cuba akak tanya sekitar kawasan kampung. err... maksud dni bukan kekampungan atau perbandaran oppss silap lagi. bukan orang bandar atau orang kampung tapi kat tempat yang bernama kampung2. biasanya ada yang sudi. sebab kat pasir puteh kan, kawan2 nenek dni semua ada pembantu rumah tapi yang jenis separuh masa. pagi datang, petang balik. ada setengah tu yang ambik upak kemas2.. tanya sekitar masjid gitu.. ada biasanya yang sudi sebab nak sara kehidupan..


p/s: dni teringat kisah hidup arwah jiran dni yang hidupnya tidak terbela walaupun tinggal sebelah dengan rumah datuk bandar... meninggal pada hari pertama nak pergi ambil duit yang diluluskan untuk dia.. syahdu kan kisahnya... :'( masuk paper kisah ni.. kalau ada orang macam akak yang sanggup hire mereka2 ni, dapat kasi mereka rezeki.. pahala akak bertambah2... amin...

^_^

~aSHa~ said...

takpe kekampungan ke apa...janji dia nak dibantu dan nak bantu akak..sihat, dan boleh ar buat keje2...dan juga jenis pengemas..mean mcm tak reti duk diam..contohnya kalo depan umah dia...kalo boleh satu helai daun gugur pun dia sapu...mean mata dia tak leh tgk semak2 gitu..

kalo jenis penbandaran kang susah gok..uhuhuhu...kang up to date sgt dressing dari akak

harap2 niat akak bukan disalah erti..bukan nak amik kesempatan ke atas org susah...

.:fyzz:. said...

wah nak cari org gji yer zidah..emm tuh la..susah gak nak cari skang tambah2 ciri2 yg ada tuh..yg ramainya indon...kalau tak mau indon ko amik la mynmar ke warga cina ke.hehehe..
tp harp2 ko dpt la cari segera...kalau dh abis keja pembantu umah ko tuh..ko leh pos ke umah kitaorang lak.leh la cuci umah kami lak..hehehh..

~aSHa~ said...

fyzz --> ehehehe main pos pos plak...sib baik la meke mungkin tak baca blog ni...ehehehehe

A N A K - A N A K K U said...

erm...bgs!bgs!sy pun nak cr pembantu rumah warga tempatan y dr golongan susah gak...smbl membantu kiter beramal...hheheeheh

~aSHa~ said...

ANAK-ANAKku --> itu ar...kalo ada bgtau la jugak ye...

pssttt hadiah otw...PAR sy tak amik bungkusan lagi tuk diposkan..ntah nape lambat dia arini....selalu kul 10 pagi

gina marna said...

ish3...mulia sungguh niat mu itu...:)

moga2 berjumper....weh org temeloh x dak ke?? leh lik kg skali...hehe

~aSHa~ said...

gina --> takde ar...lagipun tak kenal sgt....ape yg benar2 nak keje mcm ni...

APA ITU HIBAH?

. Dari segi bahasanya, hibah bermaksud hadiah. Selagi anda masih hidup dan bernafas, anda bebas untuk memberikan hibah kepada sesiapa p...

Labels