Monday, August 22, 2011

setiap kali mengandung aku mesti cari buah ini.....

Alhamdulillah dpt makan jugak buah ni...

ce teka ce teka buah apa???

Buah Delima...


xtahu nape tiap kali preknen aku nak jugak makan buah ini..takde la mengidam...tapi bila aku dgr byk khasiatnye tuk ibu mengandung dan anak dlm kandungan aku pun usaha jugak mencari....bagi aku susah gak nak cari delima ni....delima yg biasa2 tu, yg bijik keras tu mudah cari.....tapi yg ni ko makan terus kunyah biji yg lembutnye..manis...

so mmg agak susah skit nak cari buah ni....mahal dah la satu...masa duk putrajaya dulu aku cari sampai ke bangi, masa duk kuantan, sib baik ada kat Tunas Manja, itu pun payah nak ada....kebetulan time nak akhir2 ada...begitu jugak skrg...puas jugak aku cari....baru last week jumpa...dan kebetulan member depan ni pun belikan tuk aku jugak...tapi dia beli RM10 tuk 3 bijik, bijiknye sedikit keras..tapi boleh la kunyah....dan isinye kurang merah skit dari yg atas ni....apa2pun tima kaceh cik rumaini, sbb bila jumpa buah delima ingat kat kakak depan bilik ni....

ini khas tuk my mdm3...tak sabar menunggu kamu....

12 comments:

*Miss Geli^ said...

bebudak kat umah tu sekarang aku tengah bagiminum air jus delima ni..jus ni aku beli kat bazaar ramadhan kat kelana jaya..

Sedap..bukan buat kat melesia, import dari mesir..seriusli ni..

Kalu ko nak, aku bole belikan untuk ko bawak balik nanti..

rm15 untuk 2 botol..besar mana tah lupa la tak ingat..tapi serius sedap

~aSHa~ said...

ye ke....boleh jugak...ko nak pos ke mcmane? tapi delima mmg byk khasiatnye kan...

cik dah faridah said...

mahal jgk delima ni kan...aritu idah pegi pasar sbrg takir ada la jual delima ni..tya harga bdk tu ckp sebijik rm3...ceh x lojik plk idah ckp kat asben...

idah ckp lg..kalu preken harus beli ni..sbb x preknen lupakan saje...keh..keh

~aSHa~ said...

cik dah --> kalo harga rm3 sebijik tu kira murah la....k.sha tak pernah jumpa yg harga gitu...selalu nye sebijik rm5 ke atas la....kalo besar skit ada tu sampai rm6 lebih....tapi yg ni bijik nye betul2 leh makan....takde keras2...

Anonymous said...

hehe sedak tu..sabor eh baby lam peyut tu..bg mama raye dulu, lame acik x jupe mama..kalo de rezeki jupe di ktapang pg raye tu ye k.sha..

Ena said...

mahai gak ek.. lst week ena tgk kat jalan tar, 2 biji rm5.00..

♥cikmOt♥ said...

nora, aku nak jugak...tolong belikan...

Kniedaz said...

sedap tu tapi time pregnant dulu tak teringin pun nak makan hehe

LiErOSe~QiEmi said...

haah kak, buah delima ni bagus, tapi kata orang kena makan 1 biji sorang2 tak leh kongsi sebab dalam byk2 biji tu 1 biji je yg ada khasiat terbaekkkk, katanya la hhihihhi

~ yus ~ said...

kak yus tak berapa pandai nak makan buah delima ni..huhu

Zura said...

senang cari xpe..

gina marna said...

mesti mdm3 comel mcm buah delima...hehe seswai dgn nama pembeli buah itu :) . akak br tgk kat nirwana kemarin..lama dh x jumpe.