Monday, April 8, 2013

Rindu nak buat ini.....

masa si adik masih kecik....ini la menunya...bubur nasi

beras + isi ayam + carrot + kentang

 yang didalam bekas ini adalah ayam2 yang telah direbus dan diblend kan...buat stock banyak2 terus...untuk 5 hari


banyak bekas ni...ayam, kentang dan carrot yang semua telah dikisar


jadi setiap hari hanya perlu keluarkan ketiga2 jenis ni...

masukkan dlm periuk bersama beras yang dah jadi bubur...


taraaa siap...
nanti pengasuh ceduk je dari periuk...


masa ni pengasuh masih ada di rumah....sekrang sudah tidak ada...

dan sekarang adik sudah besar....jadi makanannya adalah apa yang kami makan....



8 comments:

eima said...

sronok kan ade anak kecik... kena branak lagi kot akak tu klu dah rindu2 ...4th mdm

♥cikmOt♥ said...

kegemaran si adik dirumah aku plak skang ni, nasi ayam...nasi ayam...

~aSHa~ said...

eima ---> ahahaha sabar dulu.....skrg letih melayan dia pulak..memanjat la dan pelbagai lagi...mcm2 dia buat...yg plg best suka sgt kemas dapur...ni sorang je suka dapur, abg n kakak tak suka dapur pulak

~aSHa~ said...

cikmot--> wah leh ar si adik sini tumpang si adik dirumah sana...makan nasi ayam...dia pun suka ni..rasanye takde apa yang dia tak suka lagi ...ubat je dia tak suka

~aSHa~ said...
This comment has been removed by the author.
bunga_rose said...

kalau rindu kena la tambah lagi baby kak hihihihi...

~aSHa~ said...

ehehehehehehe xlarat sbnrnya...rindu je...sib baik ada gambar2

~~*Lady Salwa*~~ said...

tu la kan, ada anak kecik otomatik rajin membuat bubur... hehe

comel bekas2 warna warni tu... suka tengok... hehe