Tuesday, February 3, 2009

Hari Penuh Dugaan

Smlm hari yg penuh dugaan buat aku...eeeeeeeeeeee.....huhhhh sabar, byk kan istifar ye cik ashazida...uhukssssss....smlm pagi hingga ptg cadangnye aku nak pose la....dari pagi hingga ptg ni....mmmmm 'Tuhan menguji org yg terpilih'..then bila ptg....uhuksss..korang tahu je la apa yg buat org wanita kecewa bila pose tak menjadi tiba2....ptg lak tu...dah ler dah dekat waktu berbuka....dah siap masak2 dah ni....cadang nak bubur kacang lak tu.. (last² aku buat bubur tu mlm, selepas anak² tido...makannye pagi tadi)

itu tak pe lagi..yg lebih mencabar kesabaran aku ye la...danish la...smlm hUBby aku outstation..so aku ler yg amik dia kat taska...dia kalo masuk kete..mesti mintak susu, cekgu dia mmg dah siap² bekalkan susu tuk dia, setiap hari...tapi smlm ntah mcmana...botol susu danish tertinggal dlm kete mazri, (pagi smlm mazri anta sblm outstation)....uhukssss...so bila aku kata, botol susu takde..dia mengamuk la dlm kete....dgn aku dia berani tul mengamuk, dgn papa dia tak berani nak buat mcm tu....sbb aku manjakan dia sgt kot....tu yg naik lemak tu....aku puas la pujuk, aku kata beli air kotak kat kedai la, kita beli itu ini la...dia amuk jugak..last2 sampai kedai...dia tanak turun kete lak..puas la aku memujuk (inilah dugaan org BERPUASA kot, time tak pose, tak cenggini lak)....lepas pujuk, baru dia turun, beli air tak kena lak, dia suh aku bukak gambo kartun kecik dari kotak air tu...mcm nak buat wei..kena koyak la wei...amuk tul aku rasanye...rasa nak tempeleng2 je...tapi sabo lagi ni...kat kedai kan....ehehehehe..kat umah ni, dah kena cubit dah ni....ada ke suh koyak gambo tu, air kotak tak minum lagi....uwaaaaaaaaaaaaaaaaaa sungguh menduga...ya Allah bagila aku kekuatan dlm kesabaran ini........aku pun tarik je la dia naik kete, jemput bb lak.....balik umah, dia amuk lagi..aku biar je...kalo terus layan....lagi dia mengada2 dgn aku, nak solat lagi....(sblm ni aku tak tahu lagi aku bakal period)...huhhh sekian dulu la.....

4 comments:

.:Iz-aNn (",):. said...

beselah weii perangai anak²...aku pun kadang tu meroyan gak ngan perangai si kakak tu...pepun kena sabarlah...huwaa...

Cik Puan Mimi said...

memang perangai anak tu tak terduga.. kekadang tu boleh hilang sabar..

sya's said...

mgkin kena genapkan 3 orang la zidah.. baru la ko akan rasa sesabarnya... heheheh.. itu pangai abang nak adik lagi satu kotttt... hehhhe

ayang said...

betul betul betul.. semua kenkawan kite ckp tu betul.. mmg kna byk sabor.. tapi aku xsabor pon.. mmg dah lama dah kene tempeleng tempeleng tempeleng.. mmg xtertahan2 lagik.. cian sapa yg jadi anak aku.. hahahaha.. mama yang garang..

APA ITU HIBAH?

. Dari segi bahasanya, hibah bermaksud hadiah. Selagi anda masih hidup dan bernafas, anda bebas untuk memberikan hibah kepada sesiapa p...

Labels