Tuesday, November 17, 2009

Memang Allah sengaja....

Memang Allah sengaja....

* memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.

* memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.

* memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.

* memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...

* memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.

* memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.

* memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.

* memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.


so guys...wut do u think...ermmm ani komen or nk tambah perisa?

5 comments:

umilia said...

btul3x..ipin setuju..eh..hehehe..mmg sgtla btul ape yg ko tulis tu..cinta sesama manusia tak seindah mane tak kekal lame..cinta pd Allah mengatasi segalanye..lg pun kite manusia yg lemah lg hina sering melakukan kesilapan..nobody perfect kan..

~aSHa~ said...

ermm terharu dgn lia...ermmmm mmg cinta kepada Allah kekal abadi...malah takde sape leh bagi kasih sayang kepada kita mcm Allah sayangkan kita...tgk je la..berapa byk peluang Allah bagi kat kita...walau kita byk melakukan kesilapan..DIA bagi lagi peluang supaya kita sedar...insaf....DIA sgt sayang kita

..nOj.. said...

yup... agreed seme agreed

.:fyzz:. said...

sesungguhnya Allah maha mengetahui dn segala dugaan dan cabaran yg dihadapi ada hikmah di sebaliknya..betul2 nobody perfect include us..we propose but God dispose..
menarik la kata2 nih...

Sitisifir10 said...

Tumpang nak bgtau...

Pss...Project Mega Blogger kita bermula, sila rujuk blog saya ya!!!

APA ITU HIBAH?

. Dari segi bahasanya, hibah bermaksud hadiah. Selagi anda masih hidup dan bernafas, anda bebas untuk memberikan hibah kepada sesiapa p...

Labels