Thursday, December 24, 2009

Fakta spa

gambar kotak sauna

* perkataan 'spa' adalah singkatan daripada perkataan 'solus per aqua' daripada bahasa Latin bererti penyembuhan dengan air yang diperkenalkan sejak 400 SM di Rom.

* Pada zaman itu, pancutan air panas semula jadi digunakan oleh tentera untuk merehatkan dan merawat badan selepas perang.



nota jari : wah lega smlm dpt pegi spa...

7 comments:

..nOj.. said...

patutnye ko letak gambo kepala ko dlm kotak tu... baru la kena sket cite ni

~aSHa~ said...

mana ada cerita dlm episod ni...ish...ini fakta..yg bawah tu nota ringkas je...

lgpun aku dgn org tu sama je..kembar seiras

.:fyzz:. said...

oo aku tatau pun ko ada kembaq zidah..heheh..wey mmg bestkan bila ke spa ...mmg leh ilangkan tekanan..bila masuk ja lam sauna tuh..(aku suka yg herb sauna)mmg badan menjadi wangi..then kuar semua peluh2 kotor..(hmm lama dh tak pi ni...

LYaFRINA said...

sha.. biasa g spa mana.. lya biasa beli scrub badan je.. spa dlm bilik air rmh je... hehehhehe..

p/s:-pssst..psssttt... ptg kmarin p ato toto.. tp sha xde... ingt blh la jumpa..

~aSHa~ said...

fyzz --> ko takhengat ke pijot..kembaq aku si nurul..

lya --> smlm sha pg body curve tu..ada kupon free...+ rm30 je...kalo nak full body massage... lya, sha tau lya ada dtg...ada nama FAIN kan...sha dtg mlm..

LYaFRINA said...

hahhahhahahha...... ingt plok nama FAIN erkkkkkk....

{ e'mie } said...

si zidah ni memang kuat ingatan..aku ni tak merasa2 nak bersauna ngan si zidah..murah n berbaloi2..kata orang..

APA ITU HIBAH?

. Dari segi bahasanya, hibah bermaksud hadiah. Selagi anda masih hidup dan bernafas, anda bebas untuk memberikan hibah kepada sesiapa p...

Labels