Thursday, December 24, 2009

kerana mulut, mulut jua binasa


aduhh sakitnye mulut, ada 2 bijik ulser atau org pangey mata ikan (ye ke?) yg di atas bukan mulut aku ye...


ha ni la padahnye kalo bergosip tak hengat dunia....hehehehehe.....ada gosip hangat ala2 cite ustaz akhil khay skrg ni........ehehe..tambah2 mulut aku ni kan...lagi la suka mengutuk bab gosip ala2 gitu......

tapi padahnye dan balasan yang aku terima direct di dunia skrg ni adalah 2 bijik ulser sekaligus....ye ye aku tahu ulser ni punca lain....tapi pengajarannye jgn la bergosip..ehehehe

Apakah yang menyebabkan ulser mulut?
Penyebab sebenar ulser mulut tidak diketahui. Ia mungkin terjadi disebabkan oleh :
• Stres
• Perubahan hormon
• Jangkitan (infeksi)
• Kekurangan zat makanan
• Alahan
• Radioterapi
• Kimoterapi


untuk info2 ulser




8 comments:

@juera said...

ingt kn mlut kak sha la td..hehe..
tu la gosip x hingattt!!!
acu citer gak kek ambe ni..huhu

Ena said...

Memg sakit lau kene ulser mulut nie.. lau kene penuh mulut lg la.. adeiiii!!

LYaFRINA said...

hahhaha.. best bgosip... tp bla gosip smpai x ingt dunia.. ni la kekdahnyerr haa(aku k tu???)

~aSHa~ said...

@juera --> nak tau ke..ehehehee rasanye lu dah tau ar..ehehhe

ena --> 2 ni pun sakit dan tension

lya --> masa bergosip best..masa sakit mulut ni lagi BEST....huhhh...sakit tau..

@juera said...

gosip mnde tuu?dok thu ag rsenye...huhu..acu bg klu sikit2..haha

{ e'mie } said...

zidah, ko x ingat ker masa belajo2 dulu..aku kalau kena ulser memang aku letak garam seketul kat ulser tu..sekejap ajer hilang..ko buatlah macam tu..mesti terlompat2 n terkinja2 macam monyet..tapi takper..itukan satu senaman otot..hehehehe

zieha said...

hik2..ingat mulut u tadi..
kalau jupe regu bergossip mmg best kan..(kutuk org mmg best..tapi kalau kita kena kutuk..tau plak marah ..hehehe)
mmg pedih mulut kalau nak mkn..
sabo erkkk

.:fyzz:. said...

owh ya ka emie kena letak garam yer..pastu lompat la kejap cam kera kena belacan yer..ok nnti aku bgtau kat nuar..sbb anuar sokmo jadi ulser..

sharing daripada team

Perancangan Allah ITU INDAH. Hajat Untuk bertandang  Ke Felda Jelai 3 Allah Rezeki Dengan mudahnya. Kak Cik Jadi Ke nak datang sini.....

Labels