Sunday, January 3, 2010

Krisis Lelaki Pertengahan Usia...

jom kita tgk apa kejadah kepada lelaki yg makin meningkat usia atau lebih tepat meningkat tua ye..

info ~ Simptom lelaki alami krisis pertengahan usia..

* berasakan tidak bahagia dengan hidup atau gaya hidupnya. :( = ?
* bosan dengan mereka yang berada di sekeliling dan bidang yang dulu menarik minatnya. ( tu yg makin gatai kot..sbb boshan)
* mempersoalkan pilihan yang tidak dibuat dalam hidup dan mengapa mereka tidak memilih sebaliknya.
* marah pada pasangan dan rasa terikat dengannya.
* tidak berupaya membuat keputusan hala tuju hidup mereka.
* keinginan menjalin perhubungan baru. <---gatai...makin tua makin menjadi...uhuhuhu

ni aku quote dari info sihat berita harian keluaran bila ntah

Dr. Muhsin berkata (aku pun tak kenai doktor ni) : "krisis pertengahan umur di kalangan lelaki juga boleh dilihat pada perubahan fisiologi. Menghampiri usia 40 tahun hormon testosteron menyebabkan perubahan fizikal yang boleh dilihat, antaranya jika dulu tegap tetapi sekarang sudah GEMUK dan BUNCIT. fungsi seksual juga berkurangan sekali gus mempengaruhi SOSIOlogi."

ermmm kat situ dia kata fungsi seksual berkurangan tapi pesal org kata, org kata ye...aku tak kata...org kata, makin tua makin menjadi...ehehehe...ye ke wahai lelaki?

sekian makluman ringkas ttg lelaki dari dr. ~aSHa~

6 comments:

LYaFRINA said...

ermmmm..sha... blh pakai k ayat Dr Mukhsin tu??? bkn k life lelaki start at 40 years old????
***(semuanya mkin mbuak2 ktika umo tu)

PasAL simptom tu plak...rasenya mrk y xtau mghargai hidup bsama pasangan mrk dr awl pkahwinan lg y akn alami simptom mcm ni.. cz lya tgk... still rmai psangan y dh tua2 hdup bhagia.. Tp mybe la kot sesetengah tu y dh mula ingin mcari kelainan dlm khidupan.. tu y jd camtu..

Apa2 pun bsarla harapan kita agr pasangan kt xmcm ni kn.. Hrp2 hingga k akhir hayat kita pasangan kt akn trus bsama.. kalu kt dh xde tu xpelah.. nk buat camne...(tp jauh dsudut hati... sgt2 bharap psngan kt akn setia dgn kt walaupun kt dh xada... besr harapan utk bertemu kembali di akhirat kelak..Insyallah)

@juera said...

well..ade sesetengah lelaki je mcm tu kot..mkin lma mkin mnjadi..emm..x sume gitu kot..tp x thu la..x de pengalaman sgt..sje menyampuk sni..hehe..

~aSHa~ said...

itulah...sha pun heran nape kajian doktor tu mcm tu..selalunya kalo umur 40 tahun ni makin lain skit..ehehehhe..life begin @ 40

lya...sha pun doa leh berjumpa suami di syurga..amin...tapi leh ke kita masuk syurga...? opssss

~aSHa~ said...

@juera --> ermmm tapi bab yg kata turun fungsi seksual tu kurang caye tul....yg lain..akak pun tak tahu..ehehe

LYaFRINA said...

WAAA...BIKIN LYA TAKUT JE... Isyallah.. kalu kt ingin berubah k arah y lbh baik... Tuhan itu maha pgampun lagi maha penyayang.. Selagi pintu taubat tbuka... selagi itu kt bpluang... (ntahhh ah.. knp hati mguasai jiwa... ingin k arah y lbh positif..cth bab2 pmakaian,,, tp life style skarang mguasai diri).. rasenya sha faham... kt berpakaian pun tkut suami lari kn.. kt msti nk nmpak muda still bgaya.. sbb sygkn suami.. Tp... tang pakaian..(lya akui lya down.... tp ttp mcuba dr hari k hari utk k arah +.. kalu dr free hair k non free hair blh.. jd mgapa tidak).. Tp tu la sha.. ajal tu bila2 masa saja kn,, lg kt lengah2kn.. ajl kt mkin hampir... Hrp2 bukakn pintu hati lya seluas-luasnya..

**tiba2 jd insaf n takut sgt2...

iz-AnN عبداللطيف said...

hehehe....laki aku muda lagi...so tak tau lagi...kita nengok nanti...

sharing daripada team

Perancangan Allah ITU INDAH. Hajat Untuk bertandang  Ke Felda Jelai 3 Allah Rezeki Dengan mudahnya. Kak Cik Jadi Ke nak datang sini.....

Labels