Monday, March 29, 2010

KARNIVAL BESAR-BESARAN NISSAN

Batu Nisan
(Berikut adalah nama2 jenis batu nisan)
Senarai Harga Batu Nisan Jenis Granite
Senarai Harga Batu Nisan Jenis Marble (Batu Mar-Mar)
Senarai Harga Batu Nisan Jenis Terazo
Senarai Harga Nisan Jenis Kayu Cengal

CONTOH-CONTOH



Pihak kami menawarkan setiap set Batu Nisan/Nesan Granit(bahagian kepala &
kaki) akan di tandakan dengan nama arwah, tulisan jenis tebuk
berkomputer (seperti gambar di atas).



Batu Nisan Jenis Granit Bintik Hitam
Model: GHP9 (Pipih) - Perempuan
Harga: RM500.00 (sepasang)
Jenis Tulisan: Tebuk berkomputer warna Emas (Nama versi
Rumi & Jawi)



Batu Nisan Jenis Granit Bintik Hitam
Model: GHP3 (Bulat)- Lelaki
Harga: RM550.00 (sepasang)
Jenis Tulisan: Tebuk berkomputer Warna Emas (Nama versi
Rumi & Jawi)






Gambar diatas merupakan satu set lengkap Binaan Pusara (Kepok) jenis pasang
siap. Di dalam set lengkap ini, ia mengandungi:
a) Tapak
b) Set Binaan Pusara (Kepok)
c) Batu Nisan (x2)
d) Batu Hiasan
e) Tempat Duduk

Binaan Pusara (Kepok)
(Berikut jenis2 pusara)
Senarai Harga Binaan Pusara Jenis Granite
Senarai Harga Binaan Pusara Jenis Marble (Batu Mar-Mar)
Senarai Harga Binaan Pusara Jenis Kemasan Jubin (Tiles)
Senarai Harga Binaan Pusara Jenis Terazo
Senarai Harga Binaan Pusara Kayu Cengal

CONTOH-CONTOH

Kepok Kayu Cengal 2 Tingkat
Harga: RM4450.00
Set: Tapak Kemasan Tarazo, Nisan Kayu Cengal (x2), Batu
Hiasan, Set kepok ayat (tulisan jenis tebuk warna emas), Bunga
Hiasan (Siantan/Exora).

Kepok Granit Merah
Harga: RM9500.00
Set: Tapak, Nisan Granit Merah (x2), Batu Hiasan, Set kepok
ayat (tulisan jenis tebuk berkomputer warna emas), Bunga
Hiasan (Siantan/Exora).

Senarai Wakil Penjual & Tempahan Batu Nisan serta
Binaan Pusara (Kepok)

Anda juga boleh membuat tempahan batu nisan/nesan yang kami tawarkan melalui
wakil-wakil penjual kami. Di bawah ini merupakan alamat dan no. telefon para wakil
penjual kami yang boleh anda hubungi.

Lokasi Telefon
Assam Jawa, Kuala Selangor 03.32895936
Bukit Badong, Batang Berjuntai (Bestari Jaya) 03.32791545
Pekan Sabak Bernam 016.6702884
Bagan Nakhoda Omar (BNO), Sungai Air Tawar 03.32137749
Felda Gedangsa, Hulu Selangor 013.3136064
Puchong Batu 13 1/2, Selangor (Depan DHL) 017.3478709
Komplek Pasar Borong Selangor,
Seri Kembangan
019.3955519
017.3912227
Pejabat Daerah Gombak / Bandar Baru Selayang 019.3787151
No.30 Gerai Majlis Daerah Teluk Intan 05.6229949
No.58 Gerai Majlis Daerah Teluk Intan 013.4901964
017.5539230
Bentong, Pahang Darul Makmur 017.6412374
Nota: Gerai Majlis Daerah Teluk Intan (Depan Pasar Malam)
SESIAP NAK KATALOG LENGKAP MEH SINI ADDRESS EMEL, AKU EMELKAN....TAPI AWAS JANGAN ORDER KAT AKU...

nota hati : seram sejuk aku nak buat entry ni beb...time tgk setiap pusara tu..aduihhhhh...ish..tak leh gambar dan peta kan perasaan ni...seram...rasa insaf jap...

18 comments:

LYaFRINA said...

Itu ar.. lya pon naik seram baca kali ni..
Insaf bila tgk.. Baru ingat mati..

**Sha pnah x jumpa sebuah kete iswara (kalo x silap).. kaler merah... Kete tu unik sket, kat dalam tu penuh monumen batu nisan... tmpat hukum gntung zaman dulu2.. n mcm2 la y akan mingatkan kita pada MATI.. mde tu kecik2 je.. dia susun sbg hiasan dlm kereta.. lya da byk kali jumpa, tp slalu x smpat nk snap pic..

fikaryna said...

insaf2..

ardinihumaira said...

dni nak tumpang insaf gak kak... huhu.. tapi pusara putih idaman dni..

mamalieyna said...

huhu..batu nissan pun ada wat karnival ye..! insaf....

ingt td n3 pasal kete nissan.. :p

Siti said...

alahai..bila tgk batu nisan ni terus la ingat mati..huhu...
insaf...

zue @ annaleeya said...

wowowowooo.... akak seram sejuk dik baca n3 sha nih... insaf insaf...

ingatkan karnival kete nissan... yela nengok tajuk n3, "nissan" bukan "nisan"..... adoila asha nih...

umilia said...

aiseh..rumah kate pegi kubur kate mari ni..dahla aku br blk kg ade kenduri arwah utk mak metua aku 100 hari..rs baru je dia pegi..dahlame gak aku tak lawat kubur nye..sll suami ku je yg pegi..ape pun mmg insaf tgk batu2 nisan ni..dr dia kite dtg..kepada dia kite kembali..al fatihah..

iz-AnN عبداللطيف said...

baru ingat nak order...

lin_cute said...

kepok tuk arwah mak aku dah aku buat....nak tempah tuk diri sendiri leh...? tetiba keinsafan menjelma dalam diri....Ya Allah...ampunkan lah segala dosa2ku.....Amin....

@juera said...

insaflh kamu sblom kamu diinsafkan..sejukkkkk!!kna air cond la..bkn tkut..hehe..mahal nya nissan ni..x mmpu kawe..yg pting amal ibadah dan bekalan di akhirat nnti..

*Miss Geli^ said...

kalu aku order, orang yang idup bayarkan nanti, bole tak?

shi3la said...

**insaf**

rasernyer sy 1st time masuk sini..salam kenal dari sayer.kiter xchange link okeh

.:fyzz:. said...

kah kah kah kah...giler la statement puan geli..ngeri tau..
tuh la jidah..rasa insap la...tgk batu nisan tuh mmg meninsapkan kita kan..

Ain said...

ingatkan sha yang jual tadi....

akak masa kecik dulu fobia tengok tanah perkuburan.... kalau lalu jer mesti pandang tempat lain....

MFDS said...

Err.. bukan nak musnahkan mata pencarian orang tapi MFDS rasa, kalo korang baca dan faham quran/hadith, batu nesan camni semua takleh sebenarnya. (xtaula haram ke tak). Tau la kreatif nak cari rezeki, tapi sanggup ke jadi penyumbang pada orang buat dosa hias-hias kubur? Mula mula camni kilat-kilat sikit, kemudian nanti ada orang lain berani buat tingkat2 pula, kemudian, ada yang guna marble la pula, mngkin sampai masa ada yang buat bangunan or piramid lak. Kubur orang Islam bukan cmni sepatutnya.

MéuzAngelo™ XXIII said...

nk mati pun kene pakai duit skrg... huhu :p

elise said...

ekisemyguy@gmail.com

NONTON FILM NOLINE said...

trimakasih kak baut penjelasanya,,,
sangat membantu dan bermanfaat,,,
salam sukses,

sharing daripada team

Perancangan Allah ITU INDAH. Hajat Untuk bertandang  Ke Felda Jelai 3 Allah Rezeki Dengan mudahnya. Kak Cik Jadi Ke nak datang sini.....

Labels