Tuesday, May 4, 2010

Story of the day- Part 2

sambungan...surat PERTAMA datang dari mahkamah syariah negeri sabah ...tajuk surat : Akuan Terima Sijil Induksi Umum Kumpulan Sokongan II...chaitttt....wat saspen je...sesama ye...dah memang tugas ...

Surat KEDUA..nih yg x berapa nk sedap....SURAT DENDA...ishh..dalam pale otak memikirkan tentang speed trap...takkan saman speed trap...rasenya dh kawtim ngan ketua trafik pahang...hehehe...kalo kena ..kawtim lagi la jawabnya...huhuhu...tengaharinya pegi la pejabat pos..salah pos la plak...ingatkan pos laju rupanya yg x laju...terpaksa la plak mencari pejabat pos yg lain ...sampai je pejabat pos tu ..ada abg posmen tanya...

en posmen: " ya encik...nok mende "...

papa mdm: " nok tanye pasal surat ni...surat denda mende pulok "

en. posmen : " hohh..hok ni memang surat denda , bakpe"

papa mdm : " ahh sudoh...tengoh x dok pitih ni..kena denda la pulok, sib baik la bini bleh pitih esok....kena speed trap ke? "

en. posmen : " ishh..bukan denda dr polis ke jpj ke celcom ke astro ke...bukan hok tu boh....boh kalu nak amik surat ni kena bayar denda...kalu x mboh amik pun dok ape "

papa mdm :" tengok surat dulu aaa "

en. posmen ke belakang dan mengambil surat..URUSAN SERI PADUKA BAGINDA....

en posmen : " surat ni bos...surat ni setem dok cukup , sebab tu boh kena DENDA, bukan byk pun denda, 50 sen je, kalu nok bayar denda, kalo x mboh..saya buang je la"

papa mdm: " bakpe aku kena denda, untung aaa pos gini gok "

en. posmen : " bukan saloh saya, saloh jabat tu la...surat sepatutnya 75 sen dia letok setem 30 sen...kena denda aa..penerima kena denda...boh maroh ke dia aaa..."

papa mdm: " denda pun denda la"

setelah dibuka isi surat..ada surat dan sijil penghargaan dari jabatan pertanian selaku penceramah kursus sikap dan budaya kerja cemerlang....yg bagi ceramah tak tau la bila dapat cemerlang...hehehe...

Moral of da story....persepsi kita selalu negatif apabila mendapat sesuatu perkataan yang kita x suka...mungkin perkara tu postif...namun disebabkan manusia ada non ego centric...ia menjadi tabiat....

posted by papa mdm....sleep well my dear...miss my chlidrens..

12 comments:

iz-AnN عبداللطيف said...

lawok la mu ni mazri...siang ke posmeng tu...hahaha

Siti said...

suka dgr loghat kelate tu...hehehe....adoi....ade gok ye kes gitu..kita kena bayor duit steng...huhu

♫♪ Cik Puan Mimi ♫♪ said...

akak pun haritu kena denda sebijik camtu. .50 sen gak.. bengang jer, dah la susah nak gi pejabat pos tu.. tau2 rupanya ada oranghantar katalog. cis

ainhany said...

lo ingat ka aper????
suspand jugak n3 nie..hihi

~aSHa~ said...

aku lagi cuak tang dia cite surat dari mahkamah syariah..mana la tau kan aku kawin dgn bekas suami org yg hilang ingatan..ahahahaha...konon2 dia hilang ingatan dia pernah berkahwin ke...org sabah ni dah la cun2 belaka..kalah aku yg jelita ni...

salam
mama mdm

bertempat di bukit kiara....

Ena said...

hehehe..

lawok2 la.. ana mate nok tutop doh nie.. bile bace n3 terus segar bugar.. heheh

Epul Azimi said...

surat cinta zaman cinta monyet dulu takda ker?..hehehe

btw sy dh tag akak,kalo ade mase buatlah ok...:)

ardinihumaira said...

ahaha... ado ugok dih kes gtu? dni sokmo saket aty nga posmeng kalu bab2 pos laju. mereng po gapo.. baya mahal2 tapi tok sapa. dh la tok letok notis suh ambik baghe kalu tok sapa. tahu2 return. saket jiwo la nga pos Malaysia. huhu

ehhh kecek qlatey pulok dni miahaha

~aSHa~ said...

ena --> xsangka plak si papa mdm ni leh buat entry gini kat blog sy....ehhehehe..dulu takmo tau..nak buat dlm bentuk skima mcm ceramah ddia je...huhh

~aSHa~ said...

epul --> surat cinta monyet?eheheh cinta monyet dgn gf lama ke? (sambil mengangkat kening sebelah ala2 ziana zain ni)

~aSHa~ said...

dni --> sib baik akak pham jugak...

eh mesti dni pening kan sape yg jawab ni..ini akak ye...ayat kami lain2 skit...

Mama AqiL said...

alamak..aku jadi malu plak...coz surat yang ko kene denda tue dtg nyer dari jabatan pertanian..aku sebagai warga jabatan pertanian ingin menyiasat..dari jabatan pertanian mana ni wei..leh ar aku tolong jerkah kan..wat malu je nie..hihihihi

sharing daripada team

Perancangan Allah ITU INDAH. Hajat Untuk bertandang  Ke Felda Jelai 3 Allah Rezeki Dengan mudahnya. Kak Cik Jadi Ke nak datang sini.....

Labels