Thursday, June 10, 2010

Bicara kes Bunuh Syafiah

korang ikuti tak perbicaraan pemandu teksi yang dituduh membunuh Syafiah Humaira Safari 4? ala anak kepada teman wanita nya itu la...berlaku pada 25 Februari lalu...

KELMARIN 8 jun 2010,selasa.... kalau korang perasan....saksi keenam pendakwaan berkata ' pemandu teksi berkenaan dilihat memijak perut dan menyepak bahu kiri seorang budak di padang Batu 30, dekat Batang Kali pada petang 25 Februari lalu hanya kerana KANAK-KANAK ITU ENGGAN MEMAKAI SELIPAR.'

http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Keranaselipar/Article/index_html

SEMALAM 9 jun 2010, rabu....pula..saksi ketujuh pendakwaan berkata ' abg mat (pemandu teksi) naik angin selepas kanak-kanak itu tidak mendengar arahan supaya kembali membaling bola yang disepak ke arahnya. ....................... abang mat kemudian minta balik bola, tetapi budak itu diam menyebabkan abg mat terus sepak bola yang dalam pelukan kanak-kanak itu. budak itu terus terpelanting. kemudian abg mat menyeret tangan budak itu selepas melihat kanak-kanak yang terpelanting berkenaan enggan berdiri semula seperti di arahkannya. dalam keadaan itu, budak itu hanya mampu menjerit kesakitan apabila abg mat mencampaknya ke luar padang. dia kemudian tarik tangan budak itu supaya bangun, tetapi kanak-kanak itu terjatuh semula. abg mat suruh budak itu duduk sebelum dia bertindak memijak perut dan menyepak bahu kiri kanak-kanak itu.

http://www.hmetro.com.my/articles/AbangMatsepakdikotakpenalti/Article/

korang perasan tak apa perbezaan? risau aku kalo bercanggah keterangan saksi...agaknye terlepas la orang yg bersalah...walau terang lagi bersuluh dia yg menyepak2 budak tu....ramai saksi...tapi bercanggah sedikit keterangan...boleh mengundang bahaya disitu...huhhhhhhhh

aku plak yg risau...

maaf aku mmg jenis perhati setiap bait kata2...sbb tu kalo korang ckp sesuatu perkataan yang boleh mengundang seribu persoalan pun...aku leh berfikir 'di luar kotak akal'....

12 comments:

Echa said...

walaupun bercanggah.. tapi tetap nampak si pembunuh tu kejam pada kanak kanak..

sI tEDI said...

aku ikut.

selalu update dekat mstar online.

aku slaute pada adik2 yg bagi sakksi tu
muda2 semuanya
tapi mereka berani

InsyaAllah kebenaran akan terbukti

{ e'mie } said...

ermm..biar lah dier dapat hukuman yang setimpal..aku rasa maksud yang cuba disampaikan oleh saksi tu sama jer..cuma cara penyampaian yang kurang tersusun..tapi bak kata echa..pesalah tetap nampak kejam bagi aku..aduhai...

*Miss Geli^ said...

bunuh je abang mat tu..
orang sekeliling pun bodo jugak..bangang..

orang yang memukul budak kecik tu memang takde hati dan perasaan..
mak sibudak tu pun, ishh....

LYaFRINA said...

waaa..saksi 6 & 7..memberikan hujah y berlainan.. mmg mgundang bahaya disitu.
smoga allah menunjukkn kebanaran, smoga kes kematian adik syafiah dpt pembelaan..

al-fatihah.. tenanglah disana..sememangnya syurga sdh djanjikn utknya.

@juera said...

saksi kena rasuah ke ape?entah x paham la kes ni..mula2 kes ni kuar metro pon x paham dah..ade ke boifren mak dia plak belasah budak tu..blum jd anak lg tu..bengong betul..

Kniedaz said...

Insya Allah..hukuman setimpal untuk dia..ramai saksi nampak..takkan terlepas

Zura said...

erm...akhbar nie kekdg cite yg berbeza2...kite pun jd confius

mamalieyna said...

huh mmg kejam sungguh kan..harap dpt dibuktikan kekejaman penjahat tuh!

..nOj.. said...

ape yg bercanggah nye. aku tak rase bercanggah, tp cuma isi nye tak cukup. mayb saksi keenam ni nmpk masa abg mat (eh abg mat? madani? hahaha) suh pakai selipar lepas dh sepak budak tu kot. kiranye camni...

memula abg mat suh budak tu kutip bola, budak tu xnk, pastu abg mat sepak budak tu. pastu dia baling budak tu luar pagar.(yg ni saksi ke7 nmpk)

pastu abg mat pg semula kt budak tu, suh budak tu pakai selipar, budak tu bkn xnk tp mayb dh terbaring sbb sakit kna sepak n baling, so abg mat pijak perut n sepak bahu kiri kanak2 tersebut (yg ni je saksi ke6 nmpk, ye kejadian seblum yg saksi 7 nmpk, dia xnmpk)

logik tak? hakim aku rase tak sebodo mane, dia mesti leh nmpk seme ni.

sekian

♫♪ Cik Puan Mimi ♫♪ said...

baru nak bagi hujah, sekali noj dah huraikan satu persatu.. aku sokong noj 150%

~aSHa~ said...

tq kepada semua yg sudi baca dgn teliti...mmg ada sedikit perbezaan dan ada persamaan..../

nasib baik persamaannya di bahu kiri, pijak perut...

so nanti terbukti dia bersalah..harap2...

dah la dlm dada dada akhbar dia senyum je....konon2 dia tak bersalah...ciskek la