Wednesday, June 23, 2010

Buat Baik Tak Semestinya Di Balas Baik jugak

Pengajaran kepada aku banyak kali dah
*
Buat Baik tidak semestinya di balas baik jugak...malah dipijak² nye kita
jadi buat baik berpada².
*
selama ni aku pegang 'Buat Baik Di Balas Baik'
*
jadi aku tak leh pegang dah kata² itu...dengan hati yang keras aku declare...aku pegang kata² baru yg aku cipta...
*
'Jangan Buat Baik Sangat'
*
dan kata² yang sentiasa aku pegang dari dulu JANGAN MAIN API
(byk maksudkan...? kang ada kata api yg menyala tu...ish...byk maksud tu, luaskan minda, contoh jgn main api yg sy leh maksud, 'jgn cuba2 nak main dengan laki org, awk dah nyalakan api kemarahan org... jadi jgn cuba2 bermain dgn api' eh kes sebelum ni bukan kes org kaco laki aku ke tau..ini contoh lgpun selingan tuk pembaca setia yg silent yang tak berani2 lagi aku nak tegur)

26 comments:

sI tEDI said...

aku tak reti kalau org baik sgt dgn aku!

sbb aku bukan friendly sgt!
eh! kena topik tak?

LYaFRINA said...

HUHU ASHA.. SABOR LA YER.. G2 LA MANUSIA.. TIME NAK SESUATU TERHEGEH-HEGEH.. KITA BG BAIK PUNYA.. DIBALASNYA....&%&*%^&^&^

~aSHa~ said...

si Tedi --> kena la jugak tu...sbb ko ada sebut perkataAn BAIK kat situ...

~aSHa~ said...

lya --> itu la lya..mcm sy je nampak salah dia....lya pun leh dpt kan org yg cuba cacat kan keharmonian di ruangan kedai..

~anna&anuar~ said...

aiiiihhh.... ade yg nak curah petrol ke kak??? ko bagi jek kayu api kat dieee... rasaaaaaiiiinnn loe nyakiti sis gue!!!

.:fyzz:. said...

aku kalau buat baik berpada2..buat jaht sekali sekala..eh leh tak cam tuh..hahah
moralnya kadng2 kita wat bek pun bukan orgn appreciate pun..
entahlah kan jidah..

~aSHa~ said...

anna --> itu la dik..budak mentah yg takde adab..kat mak sakit...dlm mak sakit leh peluk2 bf atas motor depan org ramai...sambil dabik dada kasi sentuh skit badan bf...
malu betul

~aSHa~ said...

fyzz --> bleh je..janji itu prinsip ko...ehehehe bukan takat tak appreciate di maki dan dicaci nya kita

Ain said...

prinsip akak lain sikit...

kalau orang buat baik kat akak, kalau boleh berkali-kali akak nak buat baik kat dia....

bila orang pijak kepala akak pulak, selagi akak boleh sabar akak akan sabar, tapi kalau dah abih limit dia, tunggu ler akibatnya....

susah betul kan nak layan kerenah manusia nie, bermacam-macam ragam...

~aSHa~ said...

ain --> kak sampai habis limit dah tu sy buat report ke balai...3 hari kak...sy balas sms elok2...kadang2 sy jawab 'alhamdulillah atas kata2 kamu itu'...

terus dia mencabar sy hga sy bwk ke balai polis..tak berani plak ke balai...

..nOj.. said...

ah sudah la. aku tak caye ngan kata2 ko yg besar tu. dh byk kali ko kena camni kan, pastu still lg buat baik ngan org sampai kena pijak2 kepala brape kali dh weh. pendek dh leher ko tu aku nmpk. hehehe

~aSHa~ said...

nOj --> ye ke noj? aku dah tekad 3 hari ni..walau dlm hati kesiannye kat seseorang insan lain (bukan budak kes tadi)...jauh sudut hati aku tak sampai hati wei...dia org tua..tak salah kalo kita buat baik kan?

mamalieyna said...

uuuik cam serius je bunyi kesnye nih..huhu...buat baik biar berpada je...! buat jahat jgn sekali!

~aSHa~ said...

mamalieyna --> ehehe mmg serius...siap org cdg bawah ke mahkamah kalo xreti bahasa sgt..

E.d.Y said...

buat je baik..kalau xdibalas kebaikkan tu, maksudnya kita tak berapa ikhlas lagi..hehe

~aSHa~ said...

edy --> tak ikhlas..ehehehe terlebih ikhlas sgt dah...tapi kesalahan sendiri tanak admit...cari salah tuan plak...

kakchik said...

salam asha.
kakchik masih lagi berpegang dengan "buat baik berpada-pada, buat jahat jangan sekali-kali"
tentu ada kes, asha teraniaya ni.

~aSHa~ said...

kakchik --> thanx atas kata2 kakchik...tak terkata lg...kalo sy jahat sgt...pagi tadi dah sy bawak ke mahkamah (polis suggest)....masih lagi bagi peluang...

{ e'mie } said...

apa kes ni...geram lak aku marah..

~aSHa~ said...

ko baca kes sebelum ye..

btw aku dah buat entry khas tuk ko..arini baru muncul..adehh

eiffel said...

buat bek sbb ade udg disebalek meeee



p/s:: usha2 r

@juera said...

org kate, klu kita bt baik tp dbls jht tu mean kita bt baik tu x ikhlas sgt..tu org kta la..mgkin btol kot..

~aSHa~ said...

eiffel --> a'ah mmg ada udang sebalik mee...buat baik pada pekerja sbb harap pekerja tak buat perkara tak senonoh di kedai...supaya segan nak buat mende tak baik..

~aSHa~ said...

@juera --> xpe la akak terima la awk ckp mcm tu..sbb awk bukan kenal akak pung...kawan2 akak 11 taun tak de nak ckp mcm tu kat akak...lagi la tau luar dlm akak mcmane, dan terkena dgn org yg kita buat baik tu mcmane.....thanx a lot..

gina marna said...

ai pun bukan baik sgt tapi kalo ai buat baik kat orang tp orang buat jahat kat ai...huh mmg sampai bile2 laaa ingat.

aniweiii...x sempat lagi nak soal siasat yu...kalo yu sudi disoalsiat lah...opssss

~aSHa~ said...

gina...tq kak atas kata2 mu..ai pun sokong...kadang2 kita diuji kan kak...kan best ckp mcm tu...ini tak suka suki nilai org tak ikhlas...

kadang2 kita benar2 ikhlas sbb kita harap org tu jgn buat jahat kat kita...tapi kita di uji Nya supaya bersabar, kat situ la Ujian kesabaran berlaku...

kak nanti kita story mory ai know yu sibuk tul....