Sunday, July 18, 2010

Berfikir

arini saya cuti jaga anak..alang alang bercuti, ingat nak mengemas rumah...jadi laptop ni kena tutup awal2..sebelum jadi addicted tahap gaban.....

kedua saya ingat/fikir nak buat rumusan buku atau, satu artikel...sbb ada Pegawai minta saya buatkan satu rumusan/artikel untuk disumbangkan ke Majalah Jabatan (jika dapat la saya buat..kalo tak dapat takpe, ramai lg org lain) ...ermmm saya ni tak bape nak pandai membuat artikel kalo diminta...kecuali dipaksa seperti exam atau kecuali mmg ia datang sendiri tanpa diminta...mmg otak ni tak leh diminta berfikir betul tuk mengarang itu bagai...tapi yang peliknye...kenapa bos sebut nama aku ye kat pegawai tu? adakah kerana dia sudah membaca blog aku? uish sangat bahaya tu....bahasa aku dalam blog ni adalah cacar marba sahaja...mutu penulisan sangat la fail

sekarang ada 3 buku untuk saya pilih....untuk dijadikan rumusan atau artikel

1) Pemikiran Keseluruhan OTAK
2) Belajar Berfikir
3) Kemahiran Berfikir

lepas ni agaknye boleh la berfikir secara rasional selepas baca buku2 ini...

selamat berfikir dan menimba ilmu ucapan kepada saya sdri.

tata...

9 comments:

Ain said...

jangan dipaksa otak untuk berfikir, nanti lagi dia tak boleh nak fikir....

hehehe....

ketiga-tiga buku yang sha kena pilih tu macam menarik jer...

dah buat rumusan nanti, share la kat sini...

anna said...

fikir??? uihhh... x suke word tu... sy syg nak gune otak sy... hahahahahha...

Ena said...

owh.. jenuh jugak kalau itu yg nak dirumuskan..
tapi kalau tajam pemikirannya mesti dapat diperah.. tapi jangan paksa perah ye! kang lain pulak yg keluar.. heheh

Sharinginfoz said...

bagus emmbaca menambahkan pengetahuan kan

miemiey said...

selamat berfikir asha...:)semoga dapat menghasilkan karya yg baik dan bagus...

~aSHa~ said...

kak ain --> insyaAllah akan dishare kalo berjaya buat rumusan

anna --> nanti karat otak...ehehe

ena --> kalo boleh tanak diperah2....nak idea dtg sdri

sharinginfoz --> selain menambah pengetahuan, boleh menambah pendapatan...eheheh

miemiey --> tq..

mamaarifakeemaisy said...

oooh lamanya daku tak baca buku ilmiah..huhu..jenuh gak tu nk buat rumusan ye..all the best! ^_^

mamaarifakeemaisy said...

oooh lamanya daku tak baca buku ilmiah..huhu..jenuh gak tu nk buat rumusan ye..all the best! ^_^

diriku said...

he2..nt bg rumusan lh ye =]