Monday, July 19, 2010

Soalan Dari reader digest

...........dikatakan bahawa pokok teratai didalam kolam mempunyai kebolehan berkembang biak menjadi sekali ganda dalam satu hari. Satu pokok hari ni jadi dua esok. Dua pokok hari ni esok jadi empat pokok esok. Tiga pokok hari ni jadi lapan esok. Bagitulah ceritanya....

CERITA NYA: sekiranya satu pokok teratai ini diletak didalam kolam renang bersaiz olimpik menjadi dua hari kedua. Dua menjadi empat hari ketiga. Tiga menjadi enam hari ke empat. Berganda lah maksudnya. Didapati hari ketiga puluh kolam bersaiz olimpik ini penuh dengan pokok teratai.


Soalan: HARI KEBERAPA KOLAM INI ADA SEPARUH PENUH DENGAN POKOK TERATAI??

13 comments:

eiffel said...

ler ari ke lima belas la.........





:my blog:

ardinihumaira said...

owhh wohh pening juga soalannya tu kan...

~anna&anuar~ said...

suku bulan.. 7 ari... ahahaha...sesuke hati...

Farazila said...

hari ke29...
betul kan??

~aSHa~ said...

eiffel --> ehehe salah dik....ramai jawab yg ni

~aSHa~ said...

dni --> org bizness kena pandai kira dik...ehehhe

~aSHa~ said...

anna --> mmg sesuka hati ko je jawab dik..ehehee

~aSHa~ said...

farazila --> anda bijak dik...TAHNIAH...sori entry ni tak offer adiah dik....masa akak dpt soklan ni pun akak terus jawab 29..ehehehheh tahniah lagi sekali..


kalo sesape tak paham sila angkat tangan

umilia said...

la..br nak jwb..same ngn farazila nye jwpn..hahahaha..

E.d.Y said...

29 la kan??sbb masa 29hari jadi separuh...dari separuh jadi penuh...

Farazila said...

yahoooo.....
sy telah menggunakan critical thinking sy...
akhirnya sy betulll......

x kisah ade hadiah ke x...tp sy lega sy betulll..
hahahhaha

~aSHa~ said...

umilia --> ehehhe

edy --> ermmm betul tu

farazila --> ermm sampai critical thinking tu..eegege

kella said...

29! haaaa... betul betul betul! ngehehehe.. :D