Wednesday, September 22, 2010

menyambut biras baru...

pada raya ke4, aku dah bersiap2 pulang ke kampung mentua di kuala terengganu dah...tapi sampai sana tak beraya mana jugak...ntah mr. hUBby kali ni tak bwak ke mana2 pung...
so cuma buat pesiapan je la mlm tu, persiapan penikahan adik ipar aku pada raya ke5 (14 sept 2010)... so tlg la buat skit2 hantaran..tapi dah ready dah..cuma nak gubahla skit duit hantaran dan duit mas kawin tu bagai,
ni dia adik ipar aku (lelaki) dan biras aku, cantik kan?..
sebaya je dgn aku..
ni hantaran dari pihak perempuan....
sama lak tema dgn kaler baju raya aku...
hijau lumut..
ni barang hantaran dari pihak lelaki...mesti korang nak tau kan..yg mana aku buat...
aku tlg isikan buah2an, dan duit hantaran...ada dlm kotak putih tu...aku pin2kan...tak la mudah tercabut sgt kang...ermmm cik muni tak snap ye gambo dlm kotak putih tu..tak aci la yu ni...penat tau ai gulungkan duit2 hantaran tu...kasi nampak mcm munge skit

ermm yg kotak gelang tu aku just tepek riben dan bunga skit2...ermm tu pun tak bape nak nampak...


majlis di sebelah lelaki plak jatuh pada hari jumaat, raya ke8....
so sepanjang raya ke 6,7 tak kemana2 jugak..di rumah sahaja...
buat persiapan kenduri
aku belajar buat tapai tau dgn pak sedara hUBby..wah caya la pada aku sendiri
so skrg rasanye aku leh buat sendiri kot...ehehehhee

gambar masa majlis takde plak...
ini pun aku ambil gambar dari sepupu hUBby di fb...

SELAMAT PENGANTIN BARU


22 comments:

idah @mama izzya said...

selamat pengantin baru kpd pengantin

oo yg ni asha jemput aritu erk?olo segan lor nak pegi..
dok jauh mana doh tu ngan umah idah..

☆iz-AnN a.k.a cOmOt☆ said...

sebaya ko???tua la tu ek???lalala

☆iz-AnN a.k.a cOmOt☆ said...

sebaya ko???tua la tu ek???lalala

.:fyzz:. said...

tahniah dapat 'beras' baru yer jidah...ehe2..wey syoik kan kawin musim2 raya..raya+kawin..wah best gitu..

selamat panten baru pd mem pelai..

fikaryna said...

asha..meriahnya hantaran..lawo2..

@juera said...

kreatif kak sha..nti leh tempah bt hantaran i x?hehe

az rina a.k.a jaijina said...

rumah mil asha kat kuala terengganu ye? belah mane ye?

samelah kita tau, balik kampung mertua tak merayap mane² pon..

~aSHa~ said...

idah --> lor nape tak dtg je...kalo idak leh berkenalan..kawan2 kat utara tu berjumpa2an..kat timur je takde ni...

~aSHa~ said...

Izan --> oit oit muda lagi tau..ko je yg tua dari aku..ehehehe ko kan dah sampai umur ko..aku lum lagi ni..biras pun lum lagi..dia bulan nov..

~aSHa~ said...

fyzz --> tq

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

samat pengantin baru.. =)

lol, aritu tak dpt pi la.
lgpun lupa lak ari ape, hihihihi
yup, cantik gubahan hantaran tu..

~aSHa~ said...

ryna --> ehehee byk pengantin buat tu...cantikkan hasil tangan kreatif dia..

~aSHa~ said...

@juera --> eheheh alahai dik..senang je skrg ni..kat kedai tu dah ada siap gubah dah..cuma kita taruk je dlm tu...ehehehe...bukan akak buat sgt la...tlg 'edit2' je..

LYaFRINA said...

wahhh.. sama tema time lya kawin dulu.. simple j pelamin.. pic asya n pgantin xde k???

lya xleh mkn tapai sjk sakit.. dulu suke mkn.. tp dh lbh 10 thn kot xsentuh.. blh tgk j la. smpai dh x ingt mcmana rasanya.. dia masam2 skitkan???

~aSHa~ said...

az rina --> rina kat seberang takir, dgn dgn airport tu...dekat tak?

~aSHa~ said...

Leily --> yu pg cerating kan time tu...ai baca kat blog yu...takpe la next time ye...

zue @ annaleeya said...

slamat pngantin baru... cantik hantaran kaler ijo lumut... akak pon bln depan dpt biras baru gak...

~aSHa~ said...

Lya --> ehehe lya kamera sha kan tak leh nak bergambar sgt...snap tu mmg la boleh..transfer nye problem skit..so kalo amik gambar kan..rsanya peram gambar tu tuk sebulan dua kot...basi kang..so ni semua gambar raya ehsan dari adik2, dan sepupu sepapat...

tapai tu rasa manis masam skit...asha buat best tau..ehehehhee asha bungkus sahaja...buat tak

idah @mama izzya said...

asha..
next time kiter wat la jupe yg pantai timur etek..td ada sembang ngan 2 3 blogger lain..olo cheqna ngan rina tu..
besh gok kan..

mamalieyna said...

selamat pengantin baru!

syok tgk gubahan hantaran ni ^_^

Tihara said...

sukanya tgk hantaran2 tu..cantik ;)

ardinihumaira said...

nak kawen jugakkk.. sobsss :'( ---> ayat gatai miahaha