Wednesday, March 30, 2011

Senyum

Lirik Lagu Senyum – Malique ft Najwa


Senyum Senyum Senyum
Senyum Senyum
Chorus :
Kacak luar, kacak dalam
kacak dengar sini
kalau saya senyum
awak mesti senyum sekali
kalau kita senyum
semua orang berjangkit
bila semua orang senyum
dunia tiada penyakit
(4x) senyum
tak perlu kata apa apa


Akhirnya sempurna, tiga album pertama
bunyi macam koleksi hits terbaik orang lama
dah kukata ku takkan henti sampai tua bangka
kalau habis abjad, aku rap dengan angka
Satu, dua, tiga anugerah diterima
oh, itu tahun lepas, tahun ini cuma dua
tersenyum tiap kali kalah dengan Nurhaliza
ditertawakan oleh anakku Inca Medina
Oh Inca Medina, orang secantik nama
cantik luar, cantik dalam, cantik macam mama
hati macam grandmanya, anginnya macam papa
kalau dah merajuk nampak muncung sampai sana
sebelum jadi drama dah tahu nak buat apa
nyanyi balik lagu ayat lama, ayat mama
wanita hari ini, jaga sensitiviti
kalau buah hati merajuk boleh cuba ayat ini


Ay, cantik luar, cantik dalam cantik dengar sini
kalau cantik senyum, cantik mesti cantik lagi
senyum sikit nak tengok ada tak lesung pipit
kalau tak ada pun aku masih mahu cubit

Chorus
Ay, buai tinggi tinggi sampai ke puncak awan
dengan kumulus dan nimbus aku berkawan
aku bukan rupawan, aku buakn jutawan
tapi aku punya satu senyuman yang menawan
Baru mukadimah nampak macam sudah tertawan
dengar kata hati perasaan jangan dilawan
kalau takut mula mula kita boleh berkawan
duduk dulu biar kubelanja kopi secawan
Apa rasa sentiasa jadi bahan perhatian
apa rasa jadi cantik kacuk Cina Pakistan
apa rasa jadi seksi, suka tak diperhatikan
apa rasanya terima bertubi tubi puji pujian
Tu, boleh pun senyum cantiknya gigi
sepuluh markah penuh seharusnya kuberi
wanita hari ini harus pepandai puji
kalau dia jual mahal, boleh cuba lagu ini




-------------------
nak highlite kan yg kaler merah tu jer....eheheehheehehehehe
anak2 bila dgr lagu tu mesti dia ckp....
'ha cantik macam mama dia kata'

sekian terima kasih...
dari mama perasan...

4 comments:

umilia said...

klu aku lg suke bdk2 kcik puji kite cntik..sbbnye bdk2 mane pndai menipu kan..hehehehe..

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...

alya suke lg ni..
sama naik die akan nyanyi kalo dgr.. hehehe, bergedik la kaki.. =)

ieda said...

lagu nie menenangkan jiwa kan :) last2 kita boleh tersnyum ..

mama c'fa said...

yeshh bile dgr lagu ni otomatik kite pn senyum2 sipu.. hih suke lagu ni.. hahah kak asha senyum pun manis