Monday, September 19, 2011

aktiviti semasa cuti sblm bersalin....

sedia maklum...aku amik cuti awal sebelum bersalin...
ramai dok tanya pesal amik awal2..membazir cuti la itu ini la...alahai songeh betul..aku punye cuti...aku punye suka suki la...btw masa aku apply tu dalam keadaan aku betul2 tak bermaya..time berpuasa....jadi kalo ikutkan hati.....dari start berpuasa nak cuti....tak larat wei...lagipun aku ada jugak citekan nape aku amik cuti awal tu di entry ini ....(xyah anta anak dara ke taska dah...)

dalam tempoh cuti tu sempat la buat mcm2 sebelum bersalin

antara aktviti yg dah lama aku nak buat adalah....bersama anak dara jumpa dentist...

bawak anak jumpa dentist....
kalo ada rezeki nak latih mereka jumpa dentist 6 bulan sekali..supaya mereka tak takut jumpa doktor gigi mcm papa dia....opsssssssssssss

sementara menunggu giliran...acara yg dia suka buat..mewarna..
suka mewarna ni aku tau ni mesti ikut papa dia kot...papa dia kaler lawa...mama tak pandai nak kaler2 ni....


 ok...pose dulu sebelum doktor cek gigi

baiki skit je gigi depan..gigi lain seme elok...
gigi depan tu dah serpih skit...dan tampalan bagi sama rata...

balik umah kecoh 'satu dunia' dia ada gigi baru...
bgtau abg danish, yg tak sakit pun doktor buat...
abg danish takut nak jumpa dentist...tapi bila baby ckp tak sakit...dia pun mcm ada keberanian..
tapi nak bawak abg danish plak takde kesempatan lagi.....
byk kali dah minta papa dia bawak kan...tau je la kan... apa2 mak jugak yg selalu gagahkan diri tuk anak2...

12 comments:

♥cikmOt♥ said...

bagus weii...aku ni tah bila mau bawa anak2 jumpa dentist...harap irfan tu terutamanya tak trauma sebab sedangkan nak gunnting rambut kemain trauma dia tau...

mamalieyna said...

bagusnye...kecik2 tak takut jumpa dentist, kite ni, beso2 seram lg bab jumpa dentist..ekeke~

LYAfrina said...

lya pon bwk asya jumpa dentist 6 bln skali... asya gigi y atas kena tampal... baik ajr dr kecik.. senang..bila bsr x tkut kan..hik2

~aSHa~ said...

cikmot --> abg danish pun trauma kalo nak gunting rambut..heran..yg boy ni penakut skit kot masa kecik...ehehehehhee

~aSHa~ said...

mamalieyna --> ehehehe...kalo gigi cantik takpe takut jumpa dentist...tapi kalo dah karat2 mcm asha ni terpaksa la....kebetulan anak dara ni gigi je serpih terkena apa tah...tu pujuk dia...sib baik dia mau...senang skit berunding dgn anak dara ni

Zue AnnaLeeya said...

akak nih bkn nak bwk anak...
tp maknya yg takut jmpa dentist...
nape ntah... haha..

MRS. K said...

aku sokong yang, cuti aku suka hati aku lah! hahah

eima said...

aku pun tertangguh nk gi dentist...

tp mmg ptt train anak tak takut dentist .. nk harapkan sekolah setahun sekali je kan ade check2 ni

~aSHa~ said...

lya --> ehehehhe tu la budak perempuan ni senang di bawa berunding nak bawak ke tmpt gini

~aSHa~ said...

zue --> akak takut pun gigi akak ok....sy ni byk kena tgk..ehehehe tu yg kena gagahkan diri jugak

.:fyzz:. said...

sufiya last aku bwk jumpa dentist last year..thn nih lom lg..tampalan ada yg kuar dh...bagus jidah kita ajr anak jmpa dentist nih..aku pn scareling gigi gak..(eh tui ka ejaan tuh heheh) ala cuci gigi buang karang semua tuh la..

~aSHa~ said...

fyzz --> pijot...aku pun gitu la...buang karang semua tu...tapi taun ni tak buat lagi..eheheheheh dah nak abis taun dah...